تبلیغات
3dmax - آشنایی با اصطلاحات Max


آموزش 3dmax

درباره وبلاگ:


آرشیو:


طبقه بندی:


آخرین پستها :


نویسندگان:


ابر برچسبها:


آمار وبلاگ:



Admin Logo themebox

آشنایی با اصطلاحات Max

نوشته شده توسط:محمد پرهیزكاری
یکشنبه 29 فروردین 1389-02:00 ب.ظ

آشنایی با اصطلاحات Max

۱- جلوه های ویژه

هر فرآیند یا عاملی كه تصاویر ، اعم از ثابت یا متحرك ما را به طور كلی یا جزئی توسط هر ابزار به جز فیلمبرداری دنیای واقعی تغییر دهد میتواند  عنوان جلوه های ویژه را به خود گیرد. خوشبختانه امروزه كمتر فیلمی پیدا می شود كه از جلوه های ویژه در آن استفاده نشده باشد، در این مورد می توان به فیلمهایی چون ،Matrix ، مرد نامرئی، شرك و غیره اشاره كرد. با ورود این جلوه ها بود كه فیلمها جذابتر شده و
كم كم به دنیای كامپیوتر كشیده شده اند.

 

۲- مدلسازی

به طور كلی هر Object را كه در این نرم افزار تولید می نمائیم در واقع مدلسازی انجام داده ایم، پس می توانیم مدلسازی را به این صورت تعریف نمائیم. به كلیه فعالیتهایی كه منجر به تولید یك Object دو یا سه بعدی گردد اصطلاحاً مدلسازی گویند.

معمولاً مدلسازیها به منظورهای خاصی صورت می گیرند كه مهمترین آنها عبارتند از:

 

·         مدلسازی برای Architect

در صنعت ساختمان و راه سازی برای اینكه یك دید كلی نسبت به پایان پروژه ها ارائه كنند معمولاً یك طرح سه بعدی ارائه می دهند كه باید توسط یك مدلساز در این نرم افزار یا نرم افزارهای مشابه
 سه بعدی كار شود و به علت ارتباطی كه این نرم افزار با نرم افزار Auto cad دارد معمولاً در صنعت Architect از آن استفاده فراوانی می شود.

 

·         مدلسازی برای Animation

مراحل تولید انیمیشن بسیار شبیه به تولید یك فیلم زنده است. در فیلم زنده ابتدا با توجه به مورد فیلم صحنه ساخته می شود و سپس مراحل دیگر دنبال می گردند، در انیمیشن نیز ما ابتدا می بایست صحنه را آماده كنیم بعد مدلسازی نمائیم. سپس بقیه مراحل تولید می شوند كه روند تولید را در پایان جزوه می توانیدمطالعه نمائید. دانشجویان گرامی به این نكته دقت داشته باشید كه در انیمیشن سازی بسیار دقیق كار نكرده و خیلی با اندازه های واقعی سروكار ندارند. و در برخی موارد با توجه به نوع سناریو به خیلی از جزئیات هم نمی پردازند چون در دید دوربین دیده نمی شوند.

 

·         مدلسازی برای صنعت

در این روش مدلها می بایست به طور دقیق محاسبه شده و مدلسازی گردند مانند ساخت یك چرخ دنده و یا عملكرد یك دستگاه صنعتی و محاسبات مربوط به دینامیك آن.

 

·         مدلسازی برای Game

با توجه به پیشرفت بازیهای كامپیوتری امروزه بازیها را می توان یكی از شاخه های اصلی Animation قرار داد، با این تفاوت كه Game سازی با توجه به عكس العمل بازیكن ساخته می شود و نكته مهم در این روش مدلسازی استفاده از مدلهای كم حجم بوده، چون می بایست Game ها را بتوان بر روی انواع Pc ها به راحتی اجرا نمود.

 

3.Object  

 به هر موضوع ترسیمی به صورت دو بعدی یا سه بعدی Object اطلاق می گردد.

 

4. Element

 به جزئی از یك Object گفته می شود. و می توان یك المان را به تنهایی یك Object نیز نامید. مانند كلید مانیتور همراه با مانیتور المان محسوب می شود جدا از مانیتور Object گفته می شود.

 

5. Mesh

به هر موضوع شبكه مانند كه دارای حجم سه بعدی باشد اصطلاحاً Mesh می گوئیم.

 

6. Vertex

به گره های ابتدا و انتهای یك خط Vertex می گوئیم.

 

7. Segment

به خطوط طولی و عرضی موضوعات سگمنت گفته می شود.

 

8. Face

به سطوح اصلی یك موضوع Polygon كه می تواند دارای سه یا چندین وجه باشد Face گفته می شود.

 

9.Edge

به خطوط كناری یك Polygon كه همان خط های اصلی موضوع می باشند Edge یا لبه می گوئیم.

 

10. Render

موضوعات و Object هایی كه ترسیم میشوند برای نمایش نهایی به یك پیش نمایش نیاز دارند تا عملیات نسبت داده شده را پردازش كند كه به ان Render میگویند.

 

11. Pivot Point:

به نقطه تلاقی محورهای (X, Y, Z) گفته میشود.

 

استفاده از ماوس برای كنترل صفحه

 

از آنجائیكه در نرم افزارهای گرافیكی سرعت و دقت می بایست با یكدیگر توأم باشند، پس بهتر است یك كاربر تا آنجائیكه ممكن است از كلیدهای میانبر استفاده نماید. از كلیدهای Mouse شروع می نمائیم.

1- با نگه داشتتن كلید Alt و نگه داشتن كلید وسط Mouse می توان صحنه را مورد چرخش قرار داد بدون اینكه موضوعات مورد چرخش قرار بگیرند به این حالت نیزArc Rotate  می گویند.

 2- با  نگه داشتن كلید وسط Mouse می توان كل صحنه را مورد جابجایی قرار داد بدون اینكه موقعیت موضوعات تغییر یابند. این حالت را اصطلاحاً Pan View می نامند.



تاریخ آخرین ویرایش:- -

آموزش کامل 3dmax

آموزش کامل 3dmax


آموزش کامل 3dmax در 17 dvd به روش مولتی مدیا

 توضیحات بیشتر ... 

قیمت : 200000 تومان

آموزش کامل 3dmax