تبلیغات
3dmax - خلق یك لاستیك و متریال Tire


آموزش 3dmax

درباره وبلاگ:


آرشیو:


طبقه بندی:


آخرین پستها :


نویسندگان:


ابر برچسبها:


آمار وبلاگ:



Admin Logo themebox

خلق یك لاستیك و متریال Tire

نوشته شده توسط:محمد پرهیزكاری
دوشنبه 30 فروردین 1389-06:28 ق.ظ

در این درس می خواهیم نحوه ایجاد یك لاستیك و همچنین ایجاد  ساخت ماده آن را به شما آموزش دهیم.

ابتدا  توسط قسمت  shapes و ابزارLine درنمای دید Left مسیری را ایجاد می كنیم. بعداز پایان  رسم از طریق پنل  modify و  استفاده از دستور out line یك لایه بیرونی برای خط رسم شده ایجاد می كنیم.

سپس یك اصلاح كننده Lathe به آن نسبت میدهیم .

 Sub - object را بر روی Axis فعال نموده و با جا به جا كردن Axis در جهت محور y حجم مورد نظررا خلق می نمائیم سپس درجعبه out put نوع خروجی را path تعیین می كنیم تا از ناهمواری سطح لاستیك به طور چشمگیری كاشته شود. (

بعد از انجام تغییرات دلخواه با زدن كلید M  ویرایشگر مواد را فرامی خوانیم و به ساخت ماده برای سطح لاستیك می پردازیم.دربخش shader  Basic parameters  حالت Anisotropic را برمی گزینیم و رنگهای Ambient و diffuse را به سیاه مطلق تغییر رنگ می دهیم. یا می توانیم از رنگ self - Illumination كپی گرفته و در قسمتهای Ambient و diffuse ،past نمائید.

 پارامترهای بخش specular High Light را طوری تنظیم می نمائیم كه لاستیك ها سطحی براق و صیقلی  را به خود بگیرند . طومار Map را باز نموده كادر Bump را فعال ومیزان پنجره Amount را 200 تعیین می نمائیم كادر None را كلیك نموده و حالت آنرا به Mask تغییر می دهیم .بلافاصله طومار Mask parameters باز    می شود و نوع طرح map را Bitmap قرار داده و فایلی را كه مشاهده می نمائیم   را باز می كنیم.  7/4 UTiling و 76 V Tiling  وارد    می نمائیم. توجه كنید كه max در كادر Bitmap مسیر فایلی را كه استفاده را نموده ایم  نمایش می دهد.

یك تراز به عقب برمی گردیم و نوع طرح mask را Gradient Ramp تعیین    می نمائیم. در طومار Ramp parameters  Gradient رنگ شیب را به ترتیبی كه مشاهده می نمائید تنظیم می نمائیم و 2/1 = U tiling  و 8 = V Tiling  قرار   می دهیم.

به تراز اصلی ماده برمی گردیم و ماده را Tire نامیده و آن را به لاستیك نسبت   می دهیم.

 یك راندو آزمایشی ازجلوه خاتمه یافته تهیه می كنیم. چنانچه چنین پیغامی را در ابتدای راندو مشاهده نمودید می توانید یك اصلاح كننده UVW به ستون عمودی modify اضافه كنید.   والسلام



دنبالک ها: آموزش 3dmax 
تاریخ آخرین ویرایش:- -

آموزش کامل 3dmax

آموزش کامل 3dmax


آموزش کامل 3dmax در 17 dvd به روش مولتی مدیا

 توضیحات بیشتر ... 

قیمت : 200000 تومان

آموزش کامل 3dmax