تبلیغات
3dmax - برای ترسیم حوض آب در 3D max ابتدا در نمای Top استوانه ایجاد میکنیم(Cylinder)


آموزش 3dmax

درباره وبلاگ:


آرشیو:


طبقه بندی:


آخرین پستها :


نویسندگان:


ابر برچسبها:


آمار وبلاگ:



Admin Logo themebox

برای ترسیم حوض آب در 3D max ابتدا در نمای Top استوانه ایجاد میکنیم(Cylinder)

نوشته شده توسط:محمد پرهیزكاری
سه شنبه 24 فروردین 1389-01:28 ب.ظ

برای ترسیم حوض آب در 3D max ابتدا در نمای Top استوانه ایجاد میکنیم(Cylinder)

http://i22.tinypic.com/qwx2z6.jpg
http://i23.tinypic.com/wujcwm.jpg
http://i21.tinypic.com/35ck4rr.jpg

دوباره در همان نما و در همان استوانه استوانه دیگری ایجاد میکنیم با اندازه های زیر

http://i22.tinypic.com/10o46tx.jpg
http://i23.tinypic.com/334lsmu.jpg
سپس به در نمای Front استوانه که داخل استوانه بزرگتر قرار دارد را در راستای محور yها حرکت داده بطوری که قسمتی از استوانه کوچک بالاتر از استوانه بزرگ قرار گیرد قبل انجام این دستورات یک کپی از استوانه کوچک گرفته و در یک جا به غیر از استوانه بزرگ قرار میدهیم

http://i20.tinypic.com/xfrx52.jpg

سپس به قسمت Compound Objects رفته اول استوانه بزرگتر را انتخاب و بعد گزینه Boolean را کلیک کرده سپس از کادر باز شده در زیر گزینه Boolean گزینه Pick OperndB را انتخاب و در آخر بر روی استوانه کوچک کلیک کرده

http://i24.tinypic.com/v5daxe.jpg

http://i22.tinypic.com/28c3gna.jpg

که پس از کلیک بر روی استوانه کوچک شکل استوانه بزرگ در نمای Front و Perspective بدین صورت خواهد بود

http://i21.tinypic.com/jfkks0.jpg

حوض خالی ما درست شده فقط مانده که داخلش آب ریخته شود
حال کپی استوانه کوچک را در جای خالی استوانه قرار داده و سطح آن پایینتر از سطح استوانه بزرگتر باشد

http://i23.tinypic.com/9hniva.jpg

این تمامی کار نیست در قسمت بعدب باید به آب داخل حوض هم متریال و هم Noise اعمال گردد
تقریباً کار نهایی ما بدین صورن خواهد بود

http://i23.tinypic.com/vpydyr.jpg


ابتدا استوانه کوچکی که بعنوان آب در نظر گرفته شده را انتخاب و به قسمت Modify رفته و از کادر Modifier List اصلاحگر Noise را انتخاب کرده

http://i20.tinypic.com/4j9r80.jpg
http://i24.tinypic.com/2ps3h2s.jpg

و سپس اندازه های زیر را وارد نمایید

http://i23.tinypic.com/260af6d.jpg

که پس از دادن تغییرات شکل ما در نمای Front وprespective بدین صورت خواهد بود

http://i20.tinypic.com/33e7f43.jpg

اگر در این دو نما شکل ما به این صورت در نیامد ابتدا استوانه کوچک را انتخاب و به قسمت Modify رفته و اندزه های زیر را وترد می کنیم

http://i20.tinypic.com/29njyns.jpg

متریال
ابتدا باید بدانید که متریال بخش اصلی .نهایی کار در 3D max می باشد
3D max دارای دو بخش کلی بوده
1 طراحی Object ها
2 متریال

اگر شما هر چند طراح بسیار ماهری در 3D max باشید ولی با متریال نتوانید کار کنید کارتان ناتمام مانده فرض شما طراحی ساختمانی را بر عهده می گیرید
تمامی اجزای ساختمان به دقت ترسیم کرده اید ولی اگر متریال نداشته باشد حتی مشتری نگاه به خروجی کار نمی کند چون چیزی از آن سر در نمیارد پس تمای تلاش ما اینست ابتدا طراحی سپس متریال را یاد دهیم که تمامی زحمات شما پس از رندر گرفتن پروژه max شما خوا هد بود
حال به ادمه کار می پر دازیم:
ابتدا دیواره حوض را انتخاب وبعد کلید M از صفحه کلید را فشار دهید تا وارد کادر Material Editor شدهدر این قسمت شما با 6 کره خاکستری رنگ مواجه می شوید که یکی از آنها را انتخاب کرده وبه قسمت Blinn Basic Parameters رفته و روبروی گزینه Diffuse مربع کوچکی قرار دارد که آنرا کلیک کرده وارد کادر دیگری بنام Material/map Browser شده

http://i21.tinypic.com/2burea.jpg
http://i24.tinypic.com/2u63e3a.jpg

بعد از انتخاب متریال دیوار آجری و بعد از OK کردن وارد همان کادر Material Editor شده ولی با گزینه های متفاوت
تمامی گزینه ها را مانند عکس زیر تغییر میدهیم و بعد گزینه Go to Parent که مانند فلشی که به سمت بالا و در زیر کادر مربوط به 6کره است واقع شده را کلیک می کنیم

http://i21.tinypic.com/fblukx.jpg

و دوبار به همان قسمت اولیه کادر برگشتیم و تغییرات را همانند زیر انجام می دهیم

http://i21.tinypic.com/2w389zp.jpg

در همان قسمت گزینه وجود داشته بنام Maps که اگر علامت + که در سمت چپ آن واقع شده است را کلیک کنیم زیر شاخه های باز می شود

http://i21.tinypic.com/1z3midf.jpg
http://i24.tinypic.com/2wch6yu.jpg

در قسمت باز شده در گزینه دومی بنام Diffuse Color بجای کلمه None عبارتی قرار دارد که همان متریال دیوار آجری می باشد
آن عبارت را کلیک و درگ کرده و بر روی گزینه Bump رها می کنیک که کادری باز می شود بنام Copy (Instance) map که در آن سه گزینه وجود داشته که گزینه دومی که Copy باشد را انتخاب وOK میکنیم که مقدار آنرا برابر 150 قرار می دهیم

http://i23.tinypic.com/2wexqw7.jpg

و در آخر باید گزینه Assign Material to Selection که در پایین کادر مربوط به 6 کره است واقع شده کلیک کرده

http://i22.tinypic.com/3025md2.jpg

خوب این از دیواره حوض که متریال هم به آن دادیم که کار با دیواره تمام شده است

در این قسمت متریال آب را اضافه می کنیم
دوبار وارد کادر Material Editor شده ویکی از کره که به رنگ خاکستری هست را انتخاب میکنیم که البته 5 رنگ خاکستری وجود دارد چون قبلاً از یکی کره ها برای متریال دیواره استفاده کردیم
و در قسمت Blinn Basic Parameters و در کادر کوچک خاکستری رنگ Ambient کلیک کرده و وارد کادر انتخاب رنگ ها میشوید در این قسمت رنگ آبی را انتخاب می کنیم و OK کرده و در همان قسمت اول کادر متریال گزینه های موجود را همانند عکس تغییر میدهیم

http://i20.tinypic.com/2570s2d.jpg

سپس به قسمت Maps در همان کادر رفته و عبارت None روبروی گزینه Reflection کلیک کرده و کادر Material/maps Browser باز شده و مانند عکس زیر گزینه Raytrace را انتخاب می کنیم

http://i23.tinypic.com/10zmtlt.jpg
http://i22.tinypic.com/15xwzgl.jpg

و در آخر کار گزینه Assign Material to Selection را انتخاب می نماییم
کار ما به پایان رسید و می توانیم از کار رندر بگیریم
(عمل رندر گیر توسط کلید F9 انجام می گردد)


تاریخ آخرین ویرایش:- -

آموزش کامل 3dmax

آموزش کامل 3dmax


آموزش کامل 3dmax در 17 dvd به روش مولتی مدیا

 توضیحات بیشتر ... 

قیمت : 200000 تومان

آموزش کامل 3dmax